Independent Distributor of Herbalife

Independent Distributor of Herbalife

Wednesday 27 February 2013

Mencegah Itu Lebih Baik Daripada Mengubati

Bismillahirrahmanirrahim....Assalamualaikum wbt....dah lama rasanya aku x update blog ni,bukan apa buzy dengan macam-macam aktiviti...baru hari ini aku berkesempatan tuk update blog ni.Just nak share dengan kawan-kawan,aku dh pun pregnant 2 bln.Berkat doa kepada Allah dan ambil nutrisi herbalife secara berterusan selama 8 bulan.mmg menakjubkan,herbalife akan reduce balik n topup balik nutrisi yg x cukup kat badan kita.Inshaa Allah,berkat usaha,tawakkal dan doa pasti akan pregnant juga suatu hari nanti...Kawan-kawan di luar sana jgn lupa mencuba product ini..Pasti tidak mengecewakan anda...1 lagi kisah yang aku nak share kat sini mengenai seorang lagi kawan herbalife kami yg kehilangan org tersayang. Semalam saya kehilangan abang saya. Dia baru berumur 50 tahun, meninggalkan isteri dan 4 anak, yg sulung 15tahun, yg bongsu 4 tahun. Dua minggu lepas dia order Herbalife dengan saya, minggu lepas saya follow up dia tak mula lagi minum shake, dengan bergurau dia kata shakernya hilang, kalau nak blender pulak nanti shake jadi pedas sebab blender tu buat blender cili. Saya pujuk dia janganlah tunggu saya pos shaker baru, belilah shaker kat KL banyak jual kat kedai. Tak pun belilah anak blender lain khas untuk buat shake, abang saya macam biasa suka bergurau, jawab nanti abang buatlah. Kelmarin saya dapat berita abang saya kena strok ketika bangun pagi, tekanan darahnya 200, koma dan masuk ICU. Namun stroknya serius, pada subuh pagi dia meninggal dunia. Sepanjang memandu untuk ke majlis pengebumian, saya asyik salahkan diri saya, kalaulah aku pos shaker, kalaulah aku kerap follow up, kalaulah aku push abang jangan tangguh2, mungkin dia ada lagi hari ni. Akhirnya isteri saya pujuk, janganlah salahkan diri, jaga kesihatan ni tanggungjawab masing2. Kita tak boleh tolong suapkan ubat, tengok hari2, nasihat selalu. Kalau diri sendiri tak mau berubah, orang lain tak boleh ubahkan. Atas tujuan itu saya pos status ni, bukan saya berniat nak burukkan arwah, tapi nak bantu orang lain untuk tujuan kesihatan usahlah bertangguh, bertindaklah segera. Anak dan keluarga amat bergantung pada kesihatan anda, kalau anda tak jaga, siapa lagi.So fikir2kan lah x kan nk tunggu sakit baru nk berubat. Entah sempat @ tidak waktu tu,yg penting kita hendaklah berikhtiar dan berusaha. Usaha tu tangga kejayaan..apa tunggu lg,jom mulakan HERBALIFE sekarang...

No comments:

Post a Comment